Maatregelen Coronavirus

Wereldwijd zien we nog steeds toename van het aantal besmettingen met het coronavirus (COVID-19). Ook binnen Nederland is er een toename. Op basis van de informatie van de overheid van 12 maart 2020 adviseert de KNMO muziekverenigingen en leden/bonden om met onmiddellijke ingang alle evenementen tot en met 31 maart af te gelasten.

Het bestuur van De Harmonie heeft besloten dit advies op te volgen. Daarbij laten wij het maatschappelijk belang van onze vereniging en de daarbij behorende verantwoordelijkheid zwaar wegen.

Onder deze evenementen vallen o.a.:

• Concerten
  • Muzieklessen
  • Repetities
  • Vergaderingen

Dit betekent dat in ieder geval voor nu worden afgelast:

• Het spaceconcert van De Jonge Phil van 14 maart.
  • De Barneveldse Spelen van 28 maart.
  • Alle lessen van de leerlingen.
  • Alle repetities van al onze orkesten, hierop maken we geen uitzonderingen.

Wij begrijpen dat deze maatregelen drastisch zijn en zijn er ons van bewust dat het annuleren van het concert waar een lange en intensieve voorbereiding voor is geweest ingrijpend is. Gezien de mogelijke gezondheidsrisico’s en verdere verspreiding van het Coronavirus onderschrijven wij het advies van de regering in haar persconferentie. We hebben samen een verantwoordelijkheid om verdere verspreiding van het Coronavirus met alle daarbij behorende gevolgen te voorkomen.

Alle activiteiten zijn op dit moment geannuleerd tot en met 1 juni 2020. Het bestuur volgt hierin de richtlijnen van het RIVM en is steeds in nauw contact met het KNFM en Burgemeester A. van Dijk.

Namens het bestuur van De Harmonie,

Sander van Beek