Onze Vereniging

Muziek - gezelschap!​

Leuk dat je komt kijken bij De Harmonie! De Harmonie is een muziekgezelschap dat al 143 jaar bestaat. Naast het leren van een instrument is het ook heel gezellig om mee te spelen in één van onze orkesten en worden er heel veel leuke dingen georganiseerd! Muzikaal, zoals het Open Podium waar iedereen kan laten horen wat hij kan, maar ook niet-muzikaal zoals een gezellige zomerbarbecue, een toffe filmavond, Sinterklaas en ga zo maar door! In de twee filmpjes hiernaast vertellen onze leerlingen over De Harmonie en over het te gekke jeugdkamp dat wij organiseren!

Instrumenten

Onze naam zegt het al: al onze instrumenten vind je terug in een harmonie-orkest. Het instrument dat je wilt spelen, krijg je van ons gewoon in bruikleen! De instrumenten die je bij ons kunt leren zijn opgedeeld in drie categorieën:

• Houtinstrumenten: dwarsfluit, klarinet, hobo, fagot, saxofoon
  • Koperinstrumenten: trompet, trombone, hoorn, bariton, bas
  • Slagwerk: snare, melodisch slagwerk, percussie

In de volgende filmpjes vertellen drie leden iets over hun instrumenten!

Muziekles

Onze leerlingen krijgen wekelijks individueel les van professionele docenten. De docenten helpen je natuurlijk om beter te worden in je instrument en om je examens te halen, maar ze zijn er natuurlijk ook als je vragen hebt over stukken die je in het orkest speelt. Maak in het filmpje kennis met onze docenten. Je kunt uiteraard een gratis proefles aanvragen!