Muziekles in Barneveld bij De Harmonie

De Harmonie heeft al sinds de jaren ’50 haar eigen muziekopleiding. Nieuwe (jeugd)leden kregen les van ervaren muzikanten en leerden zo de kneepjes van het vak. Inmiddels worden de muzieklessen van De Harmonie verzorgd door professionele en gediplomeerde docenten. Zo krijgen de leerlingen de best mogelijke opleiding om snel in één van de orkesten mee te spelen.

Maar bij De Harmonie blijft het niet bij muziekles alleen. Je wordt lid van een vereniging en daar horen ook sociale activiteiten bij. Je gaat bijvoorbeeld op kamp, samen bowlen en komt naar de barbecue of het jaarlijkse feest. Bij De Harmonie maak je vrienden voor het leven!

Instrument in bruikleen... en meer!

Leerlingen krijgen een instrument in bruikleen van de vereniging. De lessen zijn meestal individueel en duren 25 minuten.

Waarom kiezen kinderen voor De Harmonie?

Waarom kiezen ouders voor De Harmonie?

Samen muziek maken

Bij De Harmonie ligt de nadruk op samen muziek maken in een orkest. Dat betekent ook veel voor de manier waarop de muzieklessen zijn opgebouwd. Alles is erop gericht om leerlingen niet alleen te leren hun instrument te bespelen. Vanaf de eerste les ligt ook veel nadruk op samenspel en de rol van het instrument binnen het orkest. Ook stroomt elke leerling al binnen enkele maanden in het Leerlingenorkest in.

Is muziek maken iets voor mijn kind?

Deze vraag krijgen wij vaak. En om dat te ervaren hebben wij een speciaal orkest opgericht: Tutti Colore. In Tutti Colore maken leerlingen in 15 lessen kennis met het spelen van een instrument, en het samen spelen in een orkest. En uiteraard wordt de reeks afgesloten met een geweldig concert!

Voor €95,- kan uw kind ervaren hoe leuk het is om samen in een orkest te spelen. Vindt uw kind het leuk? Dan kunnen ze direct starten met muziekles op hun instrument.

Aanbod: muziekles voor alle leeftijden

Tutti Colore

7 - 9 jaar

In het Tutti Colore orkest spelen kinderen op echte instrumenten om ze kennis te laten maken met muziek en het spelen in een orkest dat bestaat uit verschillende instrumenten. Zo komen de klarinet, dwarsfluit, trompet, trombone en de bariton aan bod. Er wordt lesgegeven door docenten van de Harmonie en de orkestmomenten staan onder leiding van Hester Moll. De cursus wordt afgesloten met een concert waarbij de kinderen laten horen wat ze geleerd hebben. Dit gaat in samenwerking met andere muzikanten van De Harmonie.

De basis van dit orkest wordt gelegd door leerlingen uit de CMV.

Muziekles kinderen

8 - 18 jaar

Kinderen kunnen een instrument leren bespelen door muziekles te volgen. Naast het beheersen van het instrument ligt de nadruk op het plezier in muziek maken en voorbereiding op spelen in een orkest. Leerlingen spelen daarom zo snel mogelijk al in het Leerlingenensemble mee.

De Harmonie verzorgt muzieklessen op de volgende instrumenten:

• Hout: dwarsfluit, klarinet, hobo, fagot, saxofoon
  • Koper: trompet, trombone, hoorn, bariton, bas
  • Slagwerk: snare, melodisch slagwerk, percussie

Muziekles volwassenen

18+ jaar

Altijd al een instrument willen leren bespelen, maar er nog niet eerder aan toegekomen? Ook volwassenen die het leuk vinden om lid te zijn van een vereniging en een muzikale hobby willen uitoefenen kunnen een instrument leren bespelen en al snel samen spelen in een orkest.

Naast het beheersen van het instrument ligt de nadruk op het plezier in muziek maken en voorbereiding op spelen in een orkest. Volwassenen maken daarom meestal de keuze om mee te gaan spelen in Phil Good, het recreatieorkest voor volwassenen van De Harmonie!

Niet zeker of het wat voor u is? Kies dan voor een strippenkaart! 10 lessen voor € 330,- (ex. contributie).

CMV

6 - 8 jaar

De Cursus Muzikale Verkenning ontwikkelde De Harmonie in samenwerking met De Muziekschool Barneveld. De cursus is vooral bedoeld om kinderen kennis te laten maken met de muziekinstrumenten binnen een harmonie orkest en om ze te laten ervaren hoe het is om samen muziek te leren en te beleven. Tegelijkertijd wil De Harmonie ook het verenigingsgevoel mee geven aan deze kinderen. Ervaren om onderdeel te zijn van een groter geheel en hoe voelt het om mee te kunnen doen in een van de orksten van De Harmonie. Tutti Colore is de vervolgcursus op CMV.

Leerlingensemble

9-12 jaar / passend gemaakt aan de animo van dat moment

Na Tutti Colore mogen kinderen het kleurrijk instrument inwisselen voor een ‘echt’ instrument. In dit orkest gaat het er al wat serieuzer aan toe. Kinderen hebben nu ook al wat langer les, dus samen muziek maken, gaat al wat beter lukken.

Samenspel staat hier echt centraal. Leren naar elkaar te luisteren en de dirigent volgen. In dit orkest word je voorbereid op De Jonge Phil.

Contact

Wilt u meer informatie over muziekles bij De Harmonie in Barneveld? Neem gerust contact op met onze opleidingscoördinator Lennart Rijks via opleidingen@deharmoniebarneveld.nl.