Kerstconcert Barnevelds Philharmonisch Orkest

Op 16 december verzorgt het Barnevelds Philharmonisch Orkest een matineeconcert in het Schaffelaartheater in Barneveld.

Het concert is een gevarieerd klassiek programma, uiteraard met de nadruk op Kerstmuziek. Zo kunt u luisteren naar een prelude met variaties op “Adestre Fidelis” en delen uit “Miracle On 34th Street”. Ook eerder uitgevoerd werk “Praise Jerusalem!” van Alfred Reed wordt ten gehore gebracht.

Het Barnevelds Philharmonisch Orkest begeleidt daarnaast enkele zangstukken: tijdens het concert kunt u kennismaken met soprane Nora Khallouf.

De poster voor het Kerstconcert

Nora Khallouf (1986) is een zeer getalenteerde zangeres. Ze vertolkte reeds verscheidene operarollen waaronder Rossini’s Berenice uit L’Occasione fa il ladro en Clarina uit diens Il Cambiale di Matrimonio.

Zij kreeg de kans een aantal belangrijke Mozartrollen aan haar repertoire toe te voegen zoals Fiordiligi (uit Così fan Tutte) en Donna Elvira (uit Don Giovanni), en vertolkte de hoofdrol in Pietro Mascagni’s Zanetto, dat door critici zeer enthousiast onthaald werd.

Kaarten (à €17,=) zijn verkrijgbaar via de website van het Schaffelaartheater.