Harmonie heeft primeur met eerste Muziek BSO in de gemeente.

High Five! is een muziekmethode voor BSO en muziekvereniging, speciaal ontwikkeld voor De Harmonie Barneveld. De Harmonie is een veelzijdige vereniging waarbij muziek maken in een orkest heel belangrijk is: samen spelen is immers veel leuker dan alleen! Naast goede muziek maken, is het samen gezellig hebben erg belangrijk.

Bij High Five! zal een gediplomeerd docent in een serie van 10 lessen uw kind laten zien (en natuurlijk horen) hoe leuk het is om muziek te maken en vooral, om dit samen te doen. Spelenderwijs wordt de kinderen de basisprincipes van muziek zoals maat, ritme, en zelfs een beetje notenschrift aangeleerd. Kinderen mogen muziek maken op echte instrumenten die je binnen de vereniging vindt; in plaats van een blokfluit of klokkenspel maakt uw kind kennis met instrumenten als een saxofoon, trompet, of klarinet.

De bedoeling is om uw kinderen met plezier en enthousiasme kennis te maken met muziek, dus alles gebeurt tijdens de les en uw kind hoeft geen huiswerk te maken of zich voor te bereiden voor de les. Aan het einde van de methode is er natuurlijk de kans om de ouders te laten zien wat de kinderen hebben bereikt!

High Five! is geschikt voor kinderen van ongeveer 7 tot 10 jaar. De eerste les start op maandag 13 januari. Meld uw kind snel aan voor deze unieke kans om een mooie basis te leggen voor misschien wel een muzikale toekomst bij De Harmonie! De eerste Muziek BSO is een feit. De Harmonie in samenwerking met Kindcentrum De Spreng. We zijn inmiddels gestart en erg enthousiast over dit concept en de samenwerking. Voor informatie kunt u contact opnemen met Robbert van Beek via opleidingszaken@deharmoniebarneveld.nl.