Vacature dirigent

Muziekgezelschap De Harmonie uit Barneveld zoekt per 1 juni 2020 een

DIRIGENT/ ARTISTIEK LEIDER

Repetitie op maandagavond van 19.30 tot 22.00 uur

Muziekgezelschap De Harmonie Barneveld is een veelzijdige en actieve vereniging. De vereniging heeft ongeveer 100 leden. De missie van De Harmonie is: we zijn een vereniging waarbij alle leden zich welkom, betrokken en muzikaal uitgedaagd voelen waardoor het publiek kan genieten van aansprekende concerten op hoog muzikaal niveau. We mogen als vereniging bouwen op een groot aantal vrijwilligers. Door veel aandacht te hebben voor muziekopleidingen is er een doorlopende leerlijn van orkesten: leerlingen stromen via het probeerorkest Tutti Colore, Leerlingenorkest en opleidingsorkest De Jonge Phil door naar het Barnevelds Philharmonisch Orkest. We werken hierbij samen met de Muziekschool Barneveld. Voor (volwassen) leden die recreatief muziek willen maken in orkestverband is vijf jaar geleden Phil Good opgericht.

Het Barnevelds Philharmonisch Orkest (BPhO) is een harmonieorkest dat bestaat uit ongeveer 50 leden. Het gemiddelde speelniveau van de leden is C. Het BPhO geeft meerdere concerten per seizoen en zoekt hierbij regelmatig naar nieuwe, aansprekende producties en samenwerkingen om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Zo heeft het orkest onlangs in het zendgebouw van Radio Kootwijk een concert gegeven met symfonische rockmuziek als thema, en staat januari steevast in het teken van Weense klanken tijdens het Nieuwjaarsconcert. Dergelijke concerten zijn typerend voor het orkest. Het repertoire van het BPhO omvat zowel klassieke als lichte muziek. Het orkest streeft ernaar alle leden muzikaal uit te dagen en tegelijkertijd speelplezier laten ervaren, door te variëren in niveau en muziekstijl. We hebben gekozen om niet in te zetten op deelname aan concoursen.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een bevlogen dirigent / artistiek leider met aantoonbare ervaring in het leiden van een harmonieorkest in zowel klassiek als licht repertoire. Iemand die zich herkent in de volgende eigenschappen:

• Motivator/ inspirator
  • Organisatievermogen/ planmatig werken
  • Verenigingsmens
  • Teamspeler
  • Ondernemend

Wat vragen we van jou?

• Je hebt een afgeronde HAFABRA-directie opleiding en een aantal jaren ervaring als dirigent op een minimaal gelijk speelniveau;
  • Je hebt een uitgebreide repertoirekennis en bent hierin innoverend, creatief en inspirerend;
  • Je neemt het voortouw bij de vorming van concepten en hierbij passende programmering;
  • Je brengt samen met bestuur en concertcommissie de concepten tot geslaagde concerten;
  • Je dirigeert het BPhO, waarbij je tijdens repetities de balans weet te vinden tussenspeelplezier en muzikale kwaliteit;Om de muzikale richting van de vereniging en het BPhO te kunnen vasthouden, vragen we je ook actief mee te denken en te adviseren over bijvoorbeeld het beleid met betrekking tot de muzikale ontwikkeling van het orkest en doorstroming van leerlingen in het orkest, en wat ervoor nodig is dit te realiseren.

Wat bieden we jou?

• Een actieve, bloeiende en ondernemende vereniging;
  • Een orkest met betrokken leden die graag meedenken over concepten;
  • Een prachtige werkplek: we repeteren in een theaterzaal en hebben een eigenverenigingsgebouw;
  • Een marktconforme vergoeding.Is dit wat je zoekt?Stuur dan vóór 15 maart 2020 je CV, vergezeld van een recente pasfoto, (video)motivatie en een link naar twee tot drie voorbeelden (YouTube video’s) van concerten die jij inspirerend vindt naar vacature@deharmoniebarneveld.nl. Een kennismakingsgesprek en proefdirectie kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.

Is dit wat jij zoekt?