Unieke ontmoeting met KNA Lunteren

Op zaterdag 9 april ontmoeten het Barnevelds Philharmonisch Orkest en het Fanfareorkest van KNA Lunteren elkaar in het Schaffelaartheater voor een uniek dubbelconcert. Voor het eerst in de geschiedenis spelen het Barneveldse harmonieorkest en het Lunterense fanfareorkest op één podium. “De wens bestaat al langer om met een ‘buurvereniging’ eens samen te werken. Toen KNA Lunteren ons benaderde waren we dan ook direct enthousiast”, aldus voorzitter Wicha Benus.

Beide orkesten blinken op hun eigen gebied uit. Zo won KNA Lunteren de afgelopen jaren al meermalen het Nederlands kampioenschap en trekt het Barnevelds Philharmonisch Orkest regelmatig volle zalen met haar concerten.

Het concert staat in het teken van ‘Klassieke Klanken’, waarbij, zoals de titel al doet vermoeden, klassiek repertoire de boventoon voert. Beide orkesten zullen met zo veel mogelijk origineel repertoire laten horen wat de klank van het orkest is. Het verschil tussen een fanfare- en harmonieorkest wordt op deze avond dan ook duidelijk hoorbaar. En met twee toporkesten uit de regio op de planken belooft het een spectaculaire avond te worden.

Kaarten voor het concert zijn verkrijgbaar via het Schaffelaartheater. De entreeprijs bedraagt €15,- en het concert begint om 20:00 uur in het Schaffelaartheater.