Reünie De Harmonie drukbezocht

Op zaterdag 28 juni vond in verenigingsgebouw De Phile een reünie plaats ter ere van het 135-jarig bestaan van Muziekgezelschap De Harmonie. De reünie werd drukbezocht, meer dan 100 huidige en oud-leden haalden herinneringen op en maakten samen muziek.

Verenigingsgebouw De Phile was voor de gelegenheid omgetoverd tot een mini-museum, waarin de gehele 135-jarige historie van de muziekvereniging te bewonderen was. Van oude uniformen tot pamfletten van concerten en van foto’s van vroeger tot publicaties van de laatste jaren. Ook was er de gelegenheid een film te bekijken met vele muzikale hoogtepunten en werd er een ouderwets rondje bingo gespeeld.

Om 17.00 uur werd de reünie afgesloten met een reünistenorkest. Alle aanwezigen mochten plaatsnemen in dit orkest en dit leidde natuurlijk tot veel hilariteit. Zeker voor muzikanten die hun instrument al enkele tientallen jaren niet meer hadden aangeraakt. Toch begon het voor sommigen wel weer te kriebelen, dus misschien zijn deze oud-leden binnenkort weer terug te vinden in één van de orkesten van De Harmonie.